28 Days Later...

Exista un risc sa asezi pe hartie impresiile despre un film la "prea cald". In cazul lui 28 Days Later... mi-l asum. Nu vazusem pelicula semnata Danny Boyle pana azi fiindca tot timpul am avut senzatia ca e un horror. Probabil asa au incercat sa-l marketeze ca sa faca bani la B.O. Si cum nu ma omor dupa gen, am dat skip. Tocmai am terminat de vazut filmul. Si nu pot sa zic decat: wow! Nicio legatura cu horror-ul in acceptiunea lui de la Hollywood, pe cuvant! In schimb o simfonie intunecata despre conditia umana, mai aproape ca filozofie de Dogville. Brutal pentru ca instinctele se busesc inevitabil de peretii stramti ai custii civilizatiei, tulburator prin simbolurile de care nu face parada si schizoid - nu face altceva decat sa ne aseze in fata o oglinda, noi suntem schizo! - 28 Days Later n-a presupus nici megabuget, nici megastaruri (sa zicem ca Cillian Murphy e o jumatate de star), in schimb a reusit sa transmita un mesaj. Exact cum fac si personajele principale in finalul lasat, atat de inteligent, semideschis.

Comments

Jovi said…
E un film pe care si eu l-am comentat (odata) la cald, dar tot atat de tare mi se pare si dupa cei doi ani de la vizionare.

Popular posts from this blog

Cool Runnings / Cu sania pe nisip

10 replici tari din Secretul lui Bachus

Film si fotbal