Lumea e a mea: despre marketing si predictia pentru lansare

Lumea e a mea are, de unde stau eu asezat, cea mai vizibila si puternica campanie de promovare a unui film romanesc de anul asta. Producatorul filmului este Tudor Giurgiu, cel care a regizat si produs Despre oameni si melci - un film romanesc la care am simtit iarasi o campanie multifatetata de promovare.

Anul asta am simtit cumva si Aferim-ul, am si postat aici despre cum l-am perceput, dar pentru Lumea e a mea lucrurile sunt evident la alt nivel. 

Eu am numarat asa: o melodie mai veche a lui Ruby careia i-a fost facut un videoclip cu secvente din film. Melodia e impinsa peste tot, Ruby apare peste tot, deci Lumea e a mea apare peste tot. O campanie impinsa via Bogdan si Shurubel de la radio 21 despre cum a fost prima data. O alta campanie despre viata din liceu. Pagina de facebook e hiperactiva si gandita din perspectiva protagonistei filmului - rezulta un plus de intimitate. Produsul e endorsat din diverse directii - mie mi-a sarit in ochi Florin Chilian. Si Nicole Cherry vine pentru lansare si blah-blah... Pe sticla l-am vazut pe regizor la un Observator 16. Sunt sigur ca n-a fost singura. 

Cat de eficient? In marea majoritate foarte - toate tag-urile si hashtag-urile si whateve' tag-urile, toata constructia de vedete si toata agitatia online e perfect in acord cu publicul pe care filmul il tinteste. Aparitiile la tv nu strica, dar nu acolo e cheia. Si pe alocuri nu prea... Mult timp filmul s-a promovat, e drept ca la un nivel redus, drept un indie cu aer de festival, eu am simtit switch-ul la momentul noului afis despre care am si scris aici. E un push de marketing puternic, dar parca venit doar pe ultimii 50 de metri. In plus parte din executii - vezi mesajul lui Nicole Cherry - lasa de dorit din punct de vedere calitativ.

Sigur ca dupa primul weekend - Lumea e a mea debuteaza din 23 octombrie - va intra in actiune word of mouth-ul si nimic din promovare nu va mai conta daca filmul nu livreaza la nivelul asteptarilor create. 

N-am mai facut predictii de box office de nu stiu cat timp, m-am limitat sa punctez cateva cifre ici colo de la predictia lui 2015 incoace, dar e cumva al naibii de interesant acest moment si nu pot sta deoparte. Asa ca sa analizam:

Competitia in acest weekend: 

Lansari:


  • The Last Witch Hunter - un soi de Constantine cu Vin Diesel in care partea religioasa devine fantasy. Targeteaza public tanar, usor masculin.

  • Burnt - in care Bradley Cooper bucatareste, nici ca mai conteaza altceva. .. Targeteaza public matur, predominant feminin.

  • un film indian tradus cu Puterea Credintei si un european tradus cu Nunta in Toscana. Nu vor conta in ecuatie.


Plus Legend la saptamana 2,  The Walk la saptamana 3 si The Martian la saptamana 4.

Repere debuturi filme romanesti:

#Selfie anul trecut la 12.648 spectatori
Aferim anul asta la 20.039 spectatori
De ce eu? anul asta la 16.613 spectatori

Imi imaginez ca Lumea e mea o sa raporteze la debut o cifra care va include numarul de spectatori de la TIFF, banuiesc ca au fost 3 proiectii facute cu casa plina in cadrul ZFR. Plus spectatori adunati (nu si platitori) in vizionari de gala.

Predictia pentru lansarile din weekend:

The Last Witch Hunter 32k spectatori
Burnt                                   18k spectatori
Lumea e a mea                  16k spectatori 





Comments

Popular posts from this blog

Cool Runnings / Cu sania pe nisip

10 replici tari din Secretul lui Bachus