My TIFF15

Deja e traditie personala sa fiu la Cluj in primul w-end de festival. Anul asta prind chiar 2 zile in full pentru ca Tarom-ul a facut o miscare de promovare ca raspuns la introducerea curselor wizz intre Bucuresti si Cluj si a venit cu preturi promotionale. Ce-i drept asta s-a intamplat la jumatatea lui martie, atunci cand mi-am luat eu avionul dus-intors pentru sfarsit de mai. Deci plec vineri tarziu si ma intorc luni dimineata cu noaptea-n cap. 

Ce vreau sa vad? Sambata la prima strigare in cinematografe vreau sa vad Tout en haute du monde in sectiunea EducaTIFF. E o animatie franceza pe care am pus ochii intr-o prezentare anim'est si pe care o am de atunci pe lista mea de filme de vazut. La 13:00 merg tot pe filiera franceza cu Trois souvenirs de ma jeunesse din sectiunea Supernova - un coming of age clasic ca poveste, dar cu merite recunoscute unanim pentru regie si actorie. 






Pauza pana la 17:00 si schimbare de decor - din centru la Iulius Mall - pentru Abluka. Un turcesc nou a carui actiune suprapune un Istanbul distopic, doldora de violente si terorism, cu destinul unui condamnat eliberat in avans si transformat in informator. Si teoretic inchid ziua cu Rabu & Pisu al lui Sion Sono. Promo-ul pentru retrospectiva lui arata socant, vulgar, nebunesc, dar acest Rabu & Pisu (Love & Peace) e exact pe dos - se anunta bland, sensibil si simpatic. Am citit atatea pareri favorabile incat am zis ca trebuie sa-l incerc. Daca cumva ploua si Bolgen nu se da in open air-ul din Piata Unirii, ci cu intarziere la Casa Studentilor, am de gand sa-l prind si pe el. Un film norvegian cu buget de 5 milioane de dolari despre care lumea spune ca bate multe titluri de Hollywood cu dezastre naturale nu suna rau. 






Duminica. Daca am stat si la Bolgen atunci voi incepe ziua cinematografica abia la 14:00. Daca nu, la 11:30 merg sa vad filmul lituanianului Sharunas Bartas Freedom. De la 14:00 merg la Welcome to Norway - cred ca singurul accent comic de anul asta pentru mine - si Wolfpack - un documentar care-mi tot apare pe radar si pe care-l voi bifa in sfarsit cu aceasta ocazie. Ambele sunt la Casa Studentilor - lucru enervant pentru mine din cauza scaunelor incomode si a distantei prea mici intre randuri. Apoi o poveste cu frati si droguri din Orientul Mijlociu, din sectiunea Focus Liban, tradus in engleza cu Very Big Shot. Ma intorc la Studenti cu viteza luminii, am la dispozitie doar un sfert de ora intre filme, pentru Neon Bull un road movie brazilian cu vacari cu veleitati de designeri vestimentari. Si iarasi cu viteza luminii, tot cam un sfert de ora am la dispozitie, aterizez la Florin Piersic si inchid TIFF-ul meu cu Anomalisa - unul din must see-urile cu care ramasesem dator. 




Va mai fi timp de ceva inafara celor 10 filme? Sambata sper ca de un pranz ardelenesc tihnit, duminica de un mic dejun englezesc la fel. Nu mi-am pierdut speranta ca voi gasi un somloi ca la Budapesta. Daca stiti unde-l gasesc in Cluj, va sunt recunoscator anticipat pentru comentariul lasat la aceasta postare. Servus!


Comments

Popular posts from this blog

Cool Runnings / Cu sania pe nisip

10 replici tari din Secretul lui Bachus

Film si fotbal